Etichete

, ,

Recunosc,

mi-e ruşine să mă recomand cuiva necunoscut că scriu poezie.

O fac mult mai târziu, în relaţia cu o persoană, abia după ce am convins-o că sunt un om normal, ca toţi oamenii. Atunci – nu ştiu de ce – simt nevoia să mărturisesc şi acest păcat, această damnare luminoasă a mea.

Trăim într-o lume căreia îi lipseşte această dimensiune. Trăim într-o lume care merge pe jos şi în maşini, care nu zboară decât cu avionul şi care nu visează decât, eventual, la telenovele.

Riscului mortal pe care-l reprezintă daimonul meu, i se adaugă ponoseala generală şi cenuşiul disperat cu tuşe groase de mov în care trăim.

Nu v-am spus asta, dar eu văd aurele oamenilor. Uneori, când sunt foarte fericită. Când sunt în armonie cu stelele, arborii, sunetele şi sunt într-o companie plăcută.

Nu e o lume pentru poeţi, aceasta, dragii mei prieteni. Nu o spun cu reproş, nu dramatizez.

De aceea, mi-e dor de Nichita, pentru că el îmbrăţişa lumea cu o libertate totală exact într-o epocă în care libertatea era un vis de nevisat. Astăzi, suntem liberi dar suntem încătuşaţi în frici de tot felul.

arcimboldo

Ploaia Felice

(în memoria lui Nichita Stănescu)

Dacă nu ştii să strigi norul pe numele mic

Ce cauţi la noi în livadă?

Aici, toate firele de iarbă sunt paşnice.

Aici, îngerii adună buburuze

şi le spală picioarele.

Dacă ştii să vorbeşti fără consoane,

împinge poarta şi scutură-ţi încălţările.

Am adus, de departe, o liană albastră

care ştie cânta…

Ne adunăm seara, în jurul ei şi ne bucurăm

că mâine soarele va fi mov.

În lumea de-afară,

Un cal uriaş strunit de-un copil

mestecă sub copitele agere gutuii şi iasomia.

Nimeni nu-l poate opri.

Tuturor le e frică.

S-au ascuns în nămol.

Şi-au lăsat câte o nară afară

să sufle.

Nu vă miraţi. Aşa începe orice trezire.

Cu ochii umpluţi de noroi

Şi cu gura pecetluită.

La noi în livadă, pe plaur,

Se vorbeşte doar despre iarbă şi peşti.

Nu dormim niciodată.

Păzim, pe rând, cu evlavie,

poamele, florile, norul Arcimboldo

şi ploaia Felice.

Trebuie să fii curat şi cu gura deschisă să intri.

