Etichete

, , , ,

Foto: Alice Drogoreanu

Ca orice om care locuiește într-un apartament la bloc, mi-am improvizat în balcon o mică grădiniță. Nu pot spune că am o pasiune deosebită pentru flori – pasiunea constă mai mult în a le privi și a le ști acolo, companioni discreți ai tăcerilor mele de zile întregi. Am tot felul de flori – majoritatea sunt din lăstari de pe la prieteni – pe unde trec, rup o tulpină de floare… Majoritatea – ce zic eu majoritatea? – aproape toate nu fac flori. Sau n-au făcut până acum. Una dintre ele o am din 2005. A fost la început un lob mic și țepos; apoi a crescut și a făcut limburi. Mărturisesc că uit adesea să le pun apa necesară însă ele nu se supără pe mine și, până îmi amintesc de ele, se descurcă cum pot. Săptămâna trecută, această ciudățenie destul de urâțică și stranie a făcut în capătul unuia dintre lobi doi muguri. I-am așteptat în fiecare zi să crească. Într-un final, s-au deschis. Nu cred că există ceva mai spectaculos și mai neverosimil ca dintr-o tijă verzulie, aricioasă și ternă – care nu anunța nimic – să iasă așa niște minuni de flori.

Frumusețea poate izbucni din cele mai anoste și aride locuri. La fel     cum urâțenia poate să te izbească în față cu duhoarea-i pâcloasă, de     după un chip angelic sau de după niște vorbe mieroase. Există o         armonie și un echilibru și aici. Cele mai colorate și mai       spectaculoase   ciuperci sunt otrăvitoare. La fel, florile carnivore    atrag prin coloritul lor minunat. Regina incontestabilă a cântecului     este privighetoarea – o păsăruică micuță, brun-cenușie, care nu     atrage atenția prin nimic. Dar când începe să glăsuiască… La originea  lui grecească, filomela însemna cuvânt poetic. Trecând în      franțuzescul  philomele a însemnat privighetoare. Să urmărim     prefacerea.

Mulțumesc pentru ping-uri:

Mirela Pete – al cărei blog artistic aniversează astăzi, Orfiv – cel cu incantațiile magice , Noaptebunacopii – care mă rasfata cu pinguri si premii, Dumitru Agachi – care-a adus soarele-n Bruxelles,  Razvan rc – preocupat de viața cetății, Gabriela Hellen – preocupată de ieșirea din apele dulci ale somnului, cu delicatețe, Cati Lupașcu – dându-ne (încă) un motiv să chefuim, Ioan Usca – s-a apucat să scrie librete de operă, Natasha – care are premiu!, Per Aspera ad Astram – care e aproape, Mihaela Man – care a primit un premiu pentru poezie, Black Angel Costel – care se declară fericit, Siblondelegandesc – invitându-ne să aflăm cine a pus coada la prună, Cosmin Stefanescu – ocupându-se, poetic, de furnici, Theodora0303 – cu aceiași nestăpânită pasiune pentru politică, World of Solitaire – glosând pe tema veseliei și randamentului muncii la români, Griska – și el premiat, Atitudini – exultând, Cristian Lisandru – literaturizând, caricaturizând, râzând.

