Etichete

Foto: Alice Drogoreanu

Există călătorii din care te întorci stors de energie, golit, ars, pârjolit.

Există în viaţa noastră drumuri din care te întorci altcineva.

Există călătorii iniţiatice care-ţi revelează adevăruri pe care nici nu le bănuiai. Astăzi m-am întors dintr-o asemenea călătorie, ca o prelungire a legendei personale. Nu ştiu dacă am s-o povestesc vreodată – aş avea nevoie de câteva sute de pagini. O să vă împărtăşesc, poate, frânturi din ea. Deocamdată, aşez micuţele şi preţioasele pietre aduse în săculeţul prăfuit al sufletului, în ordine, după ce am privit-o pe fiecare cu multă luare-aminte.

Voiam doar să vă spun că am revenit. În special Adelei. Îmi pare rău că nu am un aparat de fotografiat. Am văzut imagini care i-ar fi plăcut lui Alice Drogoreanu. Dar, poate, cuvintele mele vor reuşi să zugrăvească ce am văzut şi ce am gândit. Şi mai ales, acel abur nevăzut care iese din lucruri şi din locuri într-un moment anume, când cade lumina într-un anume fel iar privirea e încărcată nu de concentrare ci de vedere. Am fost într-o călătorie în Sud. Şi m-am întors mai fericită decât eram. Şi cu mult mai bogată. Şi cu un suflet care radiază ca un soare. Sper să ştiu păstra mai mult timp soarele întipărit în piept.

Mi-a fost dor şi de voi; dar nimeni nu poate călători cu sufletul uitându-se peste umăr.

Sper că sunteţi sănătoşi şi zâmbitori. Bine v-am regăsit!

