Tablou

***

Mi-am căutat vederea lăuntrică

Să te privesc.

Nu ai de unde să ştii cum te vede sufletul meu

Oglinzile nu ţi-au întors, nici în treacăt,

Intarsia caldă dintre respir şi oftat,

Ivită ca o vale de nuferi din aproape nimic.

Nu am cuvintele – şi nici nu există –

pentru felul în care te ştiu.

Aş putea, ca un orb, să-mi înting degetele

în liniştea ta aparentă

şi să-i culeg încordarea.

Dacă-aş smuci perdelele aurei

şi te-aş vedea dezghiocat,

te-aş iubi?

Nici nu ştii că exist.

Cineva ţi-a şoptit că am dispărut

acum multe sute de ani

şi nu se mai ştie de mine.

E bine aşa.

Îţi culeg osteneala şi răul de viaţă

le dizolv cu isop şi cu boabe de mirt.

Toate vasele sunt pregătite

şi toate miresmele rare.

Pentru tristeţe, însă, nu ştiu niciun leac.

Dumicăm lumină cu pâine

de câte o parte de cer.

Îţi scriu, câteodată, scrisori nesemnate

ţi le las la intrarea în vis.

Trăim doar pe-o singură parte

a foii cu ce ne e scris.

Dar putem, negreşit, să ne spunem poveşti.

Am înfiat un pui de mesteacăn

Care mă-nvaţă, pe-ndelete,

De ce luminezi când zâmbeşti.

###

Recomandări: Almanahe, Cella, Diana Alzner, Elena Agachi, G1b2i3, Inelul lui Gyges, Ioan Usca, Shayna, Nea Costache, Adele Onete, Teo Negură, Zinnaida.

