Etichete

, ,

images

Foto: Alice Drogoreanu

De parc’-aş fi în viaţa mea un vis

Aşa trăiesc, cristal mărit în apă

Fără să bea şi fără să încapă

În înţelesul ce i-a fost promis.

Păşesc aici dar drumul e-n alt loc

Aici sunt la sfârşit de Odisee:

Ulisse travestit într-o femeie.

Şi nimeni nu-l aşteaptă lângă foc.

Chiar osteneala mea a ostenit.

Aş vrea să-mi spui odată cum să fac

Pe îngerul de demon să-l desfac.

– Îmi spui şi mie, Doamne, ce-am greşit?!…

M-ai azvârlit din slava ta suavă,

Făcut amestecat cu nefăcut

Ai pus străluminare într-un lut

Şi asta, într-un vas cu doaga slabă!…

„De-ar fi în tine, toate, după fire,

N-ai mai umbla ca apa sub pământ

După-înţelesul prim dintru Cuvânt

să-l rostuieşti în om… Să-ţi dau Iubire? …

Tu eşti aici să schimbi în îndurare

Cuvântul prins în piatră, apă, soare…”

###

Recomandări: Arca, Vania.

