Prea multe contururi de femei
goale pe dinăuntru
şi preumblările tale cu tălpile goale
pe traversele pustiului lor,
pe rambleul năpădit de buruieni înnegrite
până la următoarea haltă
unde un alt gol
te-a sorbit ca o implacabilă gură.
Nu mai crezi în nimic. Te-nţeleg.
Cum o să crezi în iubire?

Prea multe gemete falsificate,
Prea multe ţipete de regizat extaz
Şi tu, de tine scârbit
Îngrozit,
Ingălat de melasa atotputernicei minciuni.

Te simţi anulat ca un zero
comprimat în vid prin care
trece universul încoace şi-ncolo
fără să-l observe măcar.

Prea multe cuvinte
Frumoase precum femeile,
Goale de conţinut
Precum femeile
Ce-au părut că se vor umple cu viaţa ta.

Cu câtă risipă adaugi, cu atât din tine ucizi.

Am trecut demult prin apa oglinzii.
Sunt dincolo de tot ce-ar fi putut să fie
Şi nu a mai fost.
Nu mai atinge nimic.
Şi razele ploii ajung la mine curbate.
Ca printr-o apă înaltă şi verde
Te văd
Mult mai rănit decât am crezut că poate fi cineva.
Nu sunt piatră, apă sau cer
Şi nici femeie nu prea.

Sunt locul în care cuvintele vin să prindă putere
Când sunt ostenite şi cer îndurare.
Sufletul tău abia se mai ţine-ntr-un fir de paing.

Nu salvez pe nimeni, ţi-am spus.
Nimeni nu vrea să fie salvat.
Şi cel disperat roade carena luntrii ce-l poartă spre mal
Şi omida frunza ce-o transformă în zbor colorat.

Intr-o realitate de chihlimbar,
Ne-am întâmplat într-o amiază anostă
Lipiţi, spate în spate, fără chip sau cuvânt
Pe creasta eternului munte.
Ne-am uitat cu plăcere la şoimi
Cum învaţă să zboare
Le-am pus nume în gând şi-am zâmbit.

Ţi-am auzit plânsul.
Dangătul lacrimii, izbite de stânci,
A vibrat în inima mea,
Cum tremură sunetul „la”
În furca diapazonului
umplând aerul de presimţirea unui miracol.

Nu te iubesc. N-ai nevoie de dragostea mea.
Deschide-ţi aripile. Tu poţi zbura.
Eu îţi voi pune, când va fi nevoie
Sub fiece aripă, câte-un cuvânt cu putere
Să te poarte-n tărìi.
Într-o zi, vei reuşi
să te-nalţi chiar până la tine.
Smereşte-te, dar nu te sfìi,
Singura viaţă de care eşti sigur
Te-aşteaptă să fii.

