Pe vremea pionieratului într-ale bloggingului, nu era lună să nu achiesăm 😀 , grupuri-grupuri, la câte o leapşă. Între timp, am devenit ceva mai însinguraţi şi poate mai elitişti, nu mai răspundem oricărei chemări la joacă.

(b)Arca lui Goe şi respectiv proprietarul blogului – recte Goe – m-a cadorisit/ m-a invitat cu/ la o leapşă. Interesantă. Drept să spun, mă simt un pic culpabilă faţă de proprietarul (b)Arcei, pentru că i-am şters multe comentarii, (toate) inteligente şi bine ţintite. Printre (puţinii) comentatori(i) care mă enervează, dacă ar fi să fac un clasament, Goe ocupă de departe podiumul şi nu poate fi surclasat. Nu ştiu de ce am fost tentată să şterg orice ar fi scris. Şi dacă mi-ar fi scris „bună ziua”, tot aş fi şters comentariul. Deşi, trebuie să recunosc, e un versat şi versatil al limbii române. Şi al psihologiei. Îl bănuiesc că e unul dintre scriitorii celebri care se ascunde sub acest (comod) şi amuzant pentru el, anonimat.

Leapşa:

1. Ce vârstă are cel mai vechi blog activ de care aveţi cunoştiinţă?
R. Blogul lui Adrian Năstase.

2. Care este primul blog pe care aţi comentat? Cam când?
R. Blogul lui Adrian Nastase. Acum vreo 5 ani, cred.

3. Regretaţi închiderea vreunui blog? Dacă da, care anume?
R. Regret închiderea celuilalt blog al meu (anteriorul), gavrosh. Chiar dacă wordpressul nu l-a păstrat, l-a păstrat – nu ştiu prin ce minune – Google Reader. Eu pot să recitesc postările, comentariile au dispărut. Aveam, acolo, un soi de entuziasm naiv care îmi lipseşte. Apoi, regret că unii dintre bloggerii cu care aveam oarecare conversaţie fie au devenit mult prea „mari” ca să se obosească se se coboare printre muritori – au descoperit fascinaţia traficului şi a publicităţii şi nu mai acordă atâta importanţă schimbului de opinii -, fie, alţii, au abandonat scrisul pe blog. Dar nu e capital. Ca-n orice întreprindere, şi pentru întreţinerea blogului îţi trebuie răbdare, consecvenţă, încăpăţânare, motivaţie sau inventarea motivaţiei.

4. V-ar bucura închiderea vreunui blog. Dacă da, care anume.
R. Nu. Nu m-am gândit la asta.

5. Care este blogul pe care-l vizitaţi cel mai des (în afara celui personal)?
R.  Gheorghe Constantin, Moshe&Mordechai. Ordinea e aleatorie.

6. Cam cât timp credeţi că poate un blog să-şi justifice existenţa.
R. Ce înseamnă să-şi justifice existenţa? Bloggerii au raţiuni diverse pentru a scrie. Unii câştigă bani, alţii notorietate, alţii au nevoie de un spaţiu în care să se exprime, alţii desfăşoară proiecte, fiecare blog are o justificare în sine, a proprietarului şi are o justificare externă, dacă reuşeşte să fie suficient de seducător (mă refer la subiecte, stil, inteligenţă).

7. În ce condiţii v-aţi închide blogul.
R. Dacă aş avea o ocupaţie care să necesite timp, energie şi pasiune şi nu mi-ar mai lăsa deloc timp pentru reflexivitate.

8. Ce vârstă are blogul pe care-l între/ţineti?
R. Are 3 ani şi câteva zile.

9. Cum aţi decis să deschideţi un blog?
R. Primul blog, http://gavrosh.wordpress.com, l-am deschis la sugestia unui blogger necunoscut, Diogene Kynikos. De fapt, mi-am făcut cont wordpress pentru că voiam să comentez pe blogul lui Ion Iliescu şi era singura posibilitate de a comenta, să ai cont. Apoi, dacă tot mi-am făcut cont, la început cu timiditate şi emoţie, am început să scriu. Prostii, evident. Şi-am ţinut-o aşa, până l-am şters.

10. Este bloggingul un viciu care dă dependenţă?
R. Cred că da. Nu ştiu. Pot trăi şi fără blog, am şi experimentat. Dar, la un moment dat, simţi imboldul să vezi ce mai scrie X, ce mai scrie Z…

Să dăm leapşa mai departe: Ioan Usca, Supravieţuitor, G1b2i3, Grădina Elisei, Luna pătrată, Teo Negură, Rokssana, Theodora Marinescu, Max Peter, Nicu Scutaru, Zinnaida.